Wednesday 26 October 2016

Its All About Love... (Part 1)

Cinta???

Menginjak usia yang masuk ke 28 tahun nie, to be frank belum pernah lagi ada sejarah bercinta! Tak percaya?? Yes, itulah hakikatnya... Let me share bout my stupid love story...


FIRTS LOVE
Hahaha... This one kalau siapa cakap I bodoh, seriously memang mengaku wei... Its actually not love la tapi lebih kepada obses! tapi kalau tengok that man sekarang rasa macam 'isyh, macamana aku boleh suka dia dulu neh?' hahaha...

But yes dulunya suka gila tapi cinta ditolak... Kahkahkah...  then siap dibuli oleh geng budak tu... Wahahaha... sedih wei... But still cool and focus with my studies until I budak yang tak dijangka akan masuk ke menara gading pada waktu itu... Hahahaha... So, at least. I can prove to them that I really a strong women inside/outside la dengan situasi yang orang buli dengan isu bodoh dan dapat pula study masuk IPTA, so they close their mouth and just get blur with my achievement, gitew... hehehe...

So, that man? Entah, tak pernah ambil tahu pasal kehidupan dia sepanjang 8 tahun di perantauan plus dah balik ke kampung sendiri nak masuk 2 tahun pun memang buat dont care pun tentang kehidupan that man... Do I Care??? Bodohnye I waktu dulu yea... Hahahahaha... Dan sepanjang tempoh kuliah juga I boleh dikatakan berubah 100% dari identiti asal semasa di sekolah dulu...

PERUBAHAN IDENTITI KETIKA KULIAH


This is my first time jauh dari family but I set on my mind this is the chance to find out about my ability, what actually I can do and how bout my leadership and all... So, melangkah ke alam kampus semuanya berubah... serius berubah...


Dulunya di sekolah orang suka buli, suka kutuk dan yes the fact is I tak banyak kawan kat sekolah dulu, sangat tak banyak... Tapi Alhamdulillah, di kampus banyak kawan dan semua menerima kekurangan I nie... Huhuhu... sebab tu kalau boleh I tak mau balik kampung halaman... sepi rasanya tak ada sapa nak geng...

Selain dari banyak kawan, I pun dapat tahu tentang apa yang I boleh buat... Just imagine, sepanjang 8 tahun kat negeri orang tak pernah sekali pun I nangis... Tinggal flight masih cool dan masih steady raya sakan dengan kawan, pointer jatuh pun still steady jugak makan sedap2 paling2 karaoke je nak release tention, dah tu lecture marah pun buat muka selamber badak... yang pasti confirm tak nangis la... Hahahahahahah...

Lelaki yang I pernah suka dulu? To be frank masih suka tapi I tak pernah ambil peduli, nampak juga Facebook dia but I tak pernah add dan ignore 100%... Memang tak jumpa langsung... I enjoy myself with happy life... You know it's awesome...

I can sing very well, my writing skill also good, my studies goes well and everything ok la... Join politik kampus dan I found out that my ability as leader pun so far memang okay but please I dont want to share my experienced in my politik campus... hahaha... macam bodoh jugak rasa...

BALIK KAMPUNG AFTER 8 TAHUN DI PERANTAUAN


Yeay, I decided to back and will be employees in any company at my hometown! Since our family have a new born baby Mohammad Khaalish Hayyan plus during that time, adik I sorang2 aje tinggal kat rumah since my last siblings further study at UMS and my Mom decided move to Labuan. August 2014, balik beraya dan struggle nak cari kerja masa tu... Ye, aku harus cari kerja sebab aku kena bayar PTPTN dan nak tanggung family aku... Masuk interview sana sini, rejected since most of folks cakap aku gemok so orang tak mau... I solat dan doa moga Allah bantu, Alhamdulilllah, got job as a freelance buat assigment orang... hahahaha... boleh la... 10 page aku caj RM100 dan 20 page aku caj RM200... November 2014 aku bergraduasi (lambat graduasi sebab extent 2 semester...hehe) dan 17 November 2014 aku dilamar Rekind Task Force... Orang kata kerja dekat SAMUR kena lawa dan aku hairan juga orang yang interview aku pada ketika itu langsung bersetuju untuk menerima aku bekerja dengannya... Yang interview aku tu namanya Andita Yudha Pramana... Satu nama yang indah dan kalaupun 10 tahun akan datang orang tanya aku tentang my feeling kat dia, TAK AKAN PERNAH MENYESAL...


KERJA PERTAMA SELEPAS GRADUASI

Hari pertama kerja, aku maintain muka garang sikap sombong dan sebab aku masuk kerja dengan inai di jari dan cincin di jari manis, ramai sangka aku dah bertunang dan tak kurang juga menyangka aku dah berkahwin... The fact is, aku gila2 warnakan kuku dengan inai dan cincin itu pemberian nenek aku... Hahahaha...

Tak banyak yang boleh dikongsikan di bulan pertama bekerja, I enjoy myself tapi masuk bulan kedua I think everything is worse! really worse!!!

Sejujurnya, kelemahan terbesar dalam diri aku ialah bila berada di tempat sendiri dan kerana aku kurang dikenali dan dulunya selalu dibuli, self-confident aku sangat low... Tak macam waktu kuliah dulu, aku kuat, gagah dan perkasa you tapi sekarang berubah segalanya sebab berada di tempat sendiri lebih banyak yang pahit berbanding perkara yang indah... lebih banyak yang menyakitkan dan menyedihkan berbanding yang menggembirakan... Sebab itu muka aku akan ketat dan garang bila di sini sebab mind set aku masih berpaksikan kisah masa lalu yang banyak pahit................

Tapi, cara dan lagak gaya bos aku melayan aku, well, kita perempuan, mudah cair, mudah suka mudah jatuh cinta dan aku jatuh cinta lagi buat kali kedua....... di usia ke 26 hati goyah lagi..... ah, bulsettttttttttttt.......... orang yang aku suka dulu??? padam langsung dari hidup aku, jumpa dia tepi jalan? oh please aku baru perasan dia sangat bajet bagus dan banyak fans kononnya... mengaku rockers tetapi aku lebih nampak jiwa balada ditambah pula dengan khabar dari teman yang dia ini juga melayani peminat lelakinya semasa dia perantauan dulu... Maka, aku yang mendengar sangatlah geli memandang wajahnya... Moga dia berubah.... Bye cerita lama......... Will be continue di part 2 okeyh.... Kalian yang membaca moga luangkan masa doakan kesejahteraan umat agar selalu ceria dan sentiasa bersujud kepada Allah sebelum bersandar kepada manusia.............
De' Misa Warchati

1 comment:

  1. Salam kenal, saya sobat Yudha sewaktu dia elementary school. Thank you for sharing your story!

    ReplyDelete